Edward Reekers (Zoetermeer, 4 augustus 2023)

EDWARD REEKERS - The Liberty Project -album presentatie

04-08-2023

Was het uitbrengen van dit album al een ongelooflijk positieve ervaring inclusief de weg er naar toe, stukken van dit album live kunnen brengen met een stel bevriende topmuzikanten in zijn favorieten locatie (Poppodium Boerderij) was de volgende droom die uitkwam. Een bijzonder goed bezette zaal, ook boven goed vol, was het bewijs dat muziekkenners heel goed weten wanneer ze kwaliteit mogen verwachten. Een uitstekend op dreef zijnde Damian Wilson, die zichzelf begeleidde op een akoestische gitaar, vormde het voorprogramma en via een videoscherm deed Leo Blokhuis de introductie voor Reekers, die zelf de nodige toelichting gaf over zijn ‘kindje' zoals hij dat noemde. Het intro werd gespeeld, verrijkt met een danseres, evenals ook aan het einde het outro. Verder werden er nog 4 nummers gespeeld met uiteraard Edward zelf, Cindy Oudshoorn, John ‘JayCee' Cuijpers en Damian Wilson. Een korte pauze volgde en vervolgens via het grote scherm een interview van Leo Blokhuis met Edward over het tot stand komen van dit ‘Liberty Project'. Karin, de echtgenoot van Edward, voorzag alle mensen op het podium van een cd en speciaal werd stil gestaan bij Arie Verstegen die in het traject naar de release van dit album toe een belangrijke rol heeft gespeeld. Ook gitarist Mark Bogert werd extra in het zonnetje gezet vanwege zijn belangrijke bijdragen en stimulerende rol in het geheel. Nog enkele nummers van het album volgden met Edward, Cindy en Damian waarna het optreden werd afgesloten met een duet van Edward met Cindy en het tweetal stak niet onder stoelen of banken dat ze maar wat graag weer samen op het podium stonden. Puik album, sublieme live presentatie en een dankbare Edward Reekers die aangaf wel heel erg vurig te hopen dat het niet bij dit ene optreden zou blijven.

Tekst en fotografie : Menno von Brucken Fock