Hidden Nature (Culemborg, 27 april 2024)

HIDDEN NATURE
27 april 2024

Reeds voor de vijfde keer presenteerde producer, drummer en dj Rick Snel zijn Music For The Universe-show van het project Hidden Nature. Ditmaal kon het bordje uitverkocht zelfs op de deur van de sfeervolle Barbarakerk in de woonplaats van de muzikant en organisator. De productie wordt iedere keer groter en imposanter met ditmaal als nieuwe elementen onder andere de inzet van blaasinstrumenten als trompet en saxofoon, een drone die door de kerk vliegt om mooie beelden te maken en verfijnd surround sounddesign waardoor je als luisteraar echt ondergedompeld wordt in de muziek. Op de avond presenteerde Snel samen met zijn vaste podiumkompaan toetsenist Martijn Langeveld een nieuwe cd van Hidden Nature. Op Into The Wide Open komen alle stijlen van het gezelschap aan bod: space en ambient soundscapes, documentairemuziek bij fraaie dronebeelden, triphop en synthpop. Voor dat laatste genre is zangeres Sarah van Heuven van de partij. Ook fraai is het gitaarwerk van Erik van Gelderen die in ware David Gilmour-stijl enkele stukken van een stevige bite voorziet. Een ander nieuwigheidje is de inzet van een elektronische drumkit, uiteraard bespeeld door Rick Snel. Het levert nog meer visuele beleving op al is die met het grote scherm, de uitgekiende belichting en het gebruik van laserstralen reeds helemaal top. De dj-achtergrond van de producer komt in het afsluitende stukje trance naar voren waar alle showelementen nog eens uit de kast worden getrokken. Een energieke afsluiter van een prachtig vormgegeven en uitgevoerd optreden. In de nazit kondigde Snel aan dat hij nu heel tevreden is over de huidige status van Hidden Nature en met het project het land in wil voor optredens. Pak tegen die tijd deze kans; het spektakel zal u niet teleurstellen.

Tekst en foto's: Robbert Schuller

zondag 25 augustus 2024

zondag 25 augustus 2024 - 20:00